Detalhes da Produção

TipoArtigo Aceito para Publicação
GrupoProdução Bibliográfica
DescriçãoSOUZA, C. N. M. . A importância da mediação pedagógica transdisciplinar em EAD que se utiliza de imagens para a busca do conhecimento e da efetivação do aprendizado. Visão Global, v. , p. -, 2010.
AutorCaroline Nagel Moura de Souza
Ano2010

Informações Complementares

Ano do artigo2010
Descricão e Informacões Adicionais(en)The learning becomes more significant when the student arrests tools which help him to assimilate the content, so in the virtual learning environment this tools need to be motivating, innovative, easy and the fast access, the tools also need to become possible to search the knowledge. However for the learning happens it is necessary that the motivation and the stimulus are presents, mainly in the distance education. So it is necessary to stimulate the virtual courses student by the learning environment with pictures and suggestive illustrations, in other words it is necessary designing a virtual learning environment as a set full by flows in networks or resonant fields, such as new energetic and vibration spaces permeated by interactions biopsychosocial, political cultural and spiritual nature, so they need to be worked as live sets where teachers, students and digital technologic tools interact for collaborated to reach the mainly object of education, which is the knowledge construction and therefore the learning. Keywords: Pictures. Knowledge. Transdisciplinarity and Virtual Environment.
Divulgação CientíficaNAO
IdiomaPortuguês
ISSN15162982
Meio de DivulgaçãoNAO_INFORMADO
NaturezaNAO_INFORMADO
RelevânciaNAO
Título do ArtigoA importância da mediação pedagógica transdisciplinar em EAD que se utiliza de imagens para a busca do conhecimento e da efetivação do aprendizado
Título do Artigo(en)A importância da mediação pedagógica transdisciplinar em EAD que se utiliza de imagens para a busca do conhecimento e da efetivação do aprendizado
Título do Períodico ou RevistaVisão Global