This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Detalhes da Produção
Tipo | Trabalho em Eventos |
Grupo | Produção Bibliográfica |
Descrição | Moresi, Eduardo Amadeu Dutra ; DE OLIVEIRA BRAGA FILHO, MARIO ; BARBOSA, JAIR ALVES ; LOPES, MICHEL CARMO ; DE MORAIS, MARCOS AUGUSTO ALVES TITO ; DOS SANTOS, JULIO CEZAR ALVES ; BORGES, MAURICIO PEREIRA ; OSMALA, WALDEMAR ANTON. The use of challenge based learning in mobile application development. In: 2017 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), 2017, Lisbon. Anais do 2017 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), 2017. v. . p. 1-6. |
Autor | Eduardo Amadeu Dutra Moresi |
Ano | 2017 |
Informações Complementares
Ano de Realização | 2017 |
Ano do Trabalho | 2017 |
Cidade do Evento | Lisbon |
Classificação do Evento | INTERNACIONAL |
Descrição e Informações Adicionais | A inovação social enfatiza a capacidade criativa para a solução de problemas da realidade de uma comunidade. Por outro lado, os aplicativos móveis empoderam o cidadão criando canais de interação com diversos setores. A aprendizagem baseada em desafios é uma metodologia colaborativa que possibilita o desenvolvimento de aplicativos móveis, cujo foco principal está em aceitar e resolver desafios, executando ações, compartilhando experiências e entrando em uma discussão global sobre questões importantes. Para exemplificar o emprego do CBL, é descrito o processo de desenvolvimento do aplicativo SciHub, que é uma rede de projetos, onde os usuários podem criar, seguir e receber notificações sobre os mesmos. |
Descrição e Informações Adicionais(en) | Social innovation focuses on the creative ability to solve problems in the community reality. On the other hand, mobile applications empower citizens by creating interaction channels with various industries. Challenge based learning is a collaborative methodology that enables the development of mobile applications, whose main focus is on accepting and solving challenges, performing actions, sharing experiences, and entering into a global discussion on important issues. To exemplify the use of CBL, the process of developing the SciHub application is described, which is a project network, where users can create, follow and receive notifications about them. |
Divulgação Científica | NAO |
DOI | 10.23919/CISTI.2017.7975800 |
Idioma | Português |
ISBN | 9789899843479 |
Meio de Divulgação | MEIO_DIGITAL |
Natureza | COMPLETO |
Nome da Editora | IEEE |
Nome do Evento | 2017 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) |
Página Final | 6 |
Página Inicial | 1 |
País do Evento | Brasil |
Relevância | NAO |
Título dos Anais ou Proceedings | 2017 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) |
Título do Trabalho | The use of challenge based learning in mobile application development |
Título do Trabalho(en) | The use of Challenge Based Learning in mobile application development |