Detalhes da Produção

TipoArtigo Publicado
GrupoProdução Bibliográfica
DescriçãoMENON, GUSTAVO. Entrevista com René Ramírez Gallegos, Secretário de Educação Superior, Ciência e Tecnologia do Equador durante o período de 2011 a 2017. REVISTA IBERO-AMERICANA DE ESTUDOS EM EDUCAÇÃO, v. 15, p. 2126-2145, 2020.
AutorGustavo Menon
Ano2020

Informações Complementares

Ano do artigo2020
Descricão e Informacões Adicionais(en)ABSTRACT: The following interview was conducted in 2018 with Ecuador`s Secretary of Higher Education, Science, Technology and Innovation, during the period 2011 to 2017, René Ramírez Gallegos. René Ramírez takes stock of the project that called itself ?Citizen Revolution? (2007-2017), conducted by the President Rafael Correa and his party until then, Alianza PAIS. During the interview, René Ramírez points out the progress of the Correa government and, above all, highlights the theses that came to light during the ?correísta? era. The issue of ?buen vivir?, the new Constitution, the increase in investments in the area of education and the democratization of higher education are just some aspects explained by the secretary. At the same time, René Ramírez Gallegos denounces the reactionary ?descorreizacion? project underway in the country, which put an end to the achievements of the so-called ?década ganada? in Ecuador. KEYWORDS: Citizen revolution. Ecuador. René Ramírez Gallegos.
Divulgacão CientíficaSIM
DOI10.21723/riaee.v15i4.13815
Homepage do Trabalho[http://https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13815]
IdiomaPortuguês
ISSN19825587
Meio de DivulgaçãoMEIO_DIGITAL
NaturezaCOMPLETO
Página Final2145
Página Inicial2126
RelevânciaNAO
Série4
Título do ArtigoEntrevista com René Ramírez Gallegos, Secretário de Educação Superior, Ciência e Tecnologia do Equador durante o período de 2011 a 2017
Título do Artigo(en)INTERVIEW WITH RENÉ RAMÍREZ GALLEGOS, SECRETARY OF HIGHER EDUCATION, SCIENCE AND TECHNOLOGY OF ECUADOR DURING THE PERIOD 2011 TO 2017
Título do Períodico ou RevistaREVISTA IBERO-AMERICANA DE ESTUDOS EM EDUCAÇÃO
Volume15